Dengar al-Quran Online

Listen to Quran

Monday, April 18, 2011

Sawan

Adik Mohd. Akram adalah anak kepada pasangan Yahya Din dan Pian Mit dari Kg. Kok Kelang, Mata Ayer, Perlis. Suntikan yang diberikan kepada Mohd. Akram berusia sebulan menjadikan permulaan mimpi ngeri kepada Yahya suami isteri. Sejak itu Mohd. Akram sering mengalami demam serta menangis tidak henti-henti sehingga berusia 4 bulan.

Bukan itu sahaja, Mohd. Akram juga sering diserang sawan. Akibatnya pergerakan dan aktivitinya terbatas. Sehingga kini setelah berusia 4 tahun, Mohd. Akram hanya mampu terbaring di tilam. Hanya keluarganya sahaja yang memahami kehendak hatinya.

En. Yahya bersyukur beliau diperkenalkan dengan Bio-B keluaran Gamat eMas melalui stokis di Perlis iaitu Jawi Emas. Atas ehsannya, beliau memberikan lima paket Bio-B kepada En. Yahya untuk dicubakan kepada Mohd. Akram. Dengan kuasa Allah, berbekalkan hanya lima paket Bio-B, anaknya yang selama ini hanya terbaring kini sudah mampu berpusing dan meniarap. Sudah pasti kesan positif ini memberikan harapan yang lebih besar kepada keluarga En. Yahya.

Beliau turut mencuba Pati Gamat Plus Vita dan Minyak Linimen Gamat eMas. Hasilnya beliau amat berpuas hati dan kini beliau dapat menjalankan tugas dan beribadat dengan mudah dan sempurna.

No comments:

Post a Comment